23 kwietnia 2017

Moje sposoby na naukę



Małymi krokami zbliżają się wakacje, co oznacza dwa miesiące odpoczynku, ale jednak na przeszkodzie przed upragnionymi wakacjami stoi nam maj, miesiąc poprawiania ocen.
Większość z nas teraz będzie poprawiać oceny, by na świadectwie pojawiły się same najlepsze stopnie, dlatego uznałam, że to dobra pora na tego typu wpis.


 Porządek na biurku. Przed rozpoczęciem nauki staram się aby na biurku pozostały tylko rzeczy z których będę korzystać, bo bałagan by mnie rozpraszał. Jak widać na moim biurku jest laptop, bo na nim ostatnio głównie notatki oraz podręczniki do biologii i chemii, bo jestem na profilu medycznym.
Tak więc u mnie porządek na biurku to podstawa przed rozpoczęciem nauki.


Notatki. Nie wiem jak inni, ale ja nie wyobrażam sobie nauki bez notatek. Szczególnie z biologii, gdzie jest masa informacji do zapamiętania. Notatki naprawdę w moim przypadku ułatwiają mi naukę, ponieważ lubię mieć wszystko w jednym miejscu, a nie kilka razy kartkować książkę czy zeszyt. Dodatkowo pisząc notatki zapamiętuje bardzo dużo informacji i do nauki zostaje mi mniej niż początkowo.


 Powtarzanie i robienie zadań. Nic w czasie nauki nie pomaga mi tak jak powtarzanie i robienie zadań. W ten sposób utrwalam sobie przyswojone wiadomości i zostają mi w głowie na trochę dłużej, co ułatwi mi naukę do matury, bo wtedy na szybko sobie powtórzę i nie będę musiała od nowa wszystkiego się uczyć. Do tego warto robić arkusze maturalne, czy zbiory zadań, bo często zadania z nich mogą trafić się na sprawdzianie.


Nie ucz się na ostatnią chwilę. Jeżeli mam jakiś sprawdzian to rozpoczynam naukę kilka dni przed nim, a nie wieczór przed. Mając więcej czasu mogę pozwolić sobie na rozłożenie materiału na kilka dni i wtedy nie muszę uczyć się całego działu na raz. Wtedy wszystko też łatwiej się zapamiętuje niż kilka godzin przed sprawdzianem.


UDOSTĘPNIJ TEN POST

11 komentarzy :

  1. Dobre rady ;)
    Kiedyś też je stosowałam, ale na studiach wszystko się pozmieniało, bo i system nauki się zmienił :)

    ~ mój blog ~

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bym nie mogla robic notatek z biologii, bo wlasnie jak wspomnialas jest tam masa informacji i pewnie skonczyloby sie na tym, ze caly podrecznik bym przepisala, jednakze nie twierdze, ze wlasnie przez przepisywanie sie duuuuzo zapmietuje, ale jakos tak mi sie nie chce nadrabiac tego prawie calego juz roku szkolnego, ze no nie moge sie zmobilizowac ;/

    mogę liczyć na poklikane w linki, to dla mnie bardzo, bardzo ważne <3

    http://justemsi.blogspot.com/2017/04/how-to-wear-it-can-find-it-festival.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety zawsze do nauki siadam dzień przed co jest mega męczące... I po kilku godzinach zwyczajnie mi się nie chcę. Ale próbuję to zmienić! ;/

    Pozdrawiam
    http://xpatrycja.blogspot.com/2017/04/co-warto-czego-nie-warto-kupowac-na.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie maj też będzie miesiącem intensywnej nauki, ale na zaliczenia. ;)
    Najlepsza rada to ta aby nie uczyć się na ostatnią chwilę. Mózg nie przyswoi tak wielu informacji naraz i nasz wysiłek pójdzie na marne.

    Pozdrawiam
    indiscrett.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety na studiach trzeba całkowicie zmienić taktykę i podejście do nauki... Póki co przygotowywanie notatek kilka dni do przodu, a sama nauka dzień przed daje najlepsze efekty. :P

    KRYSIASTYLE.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne rady chodź nie zawsze jej stosuję! Ja zazwyczaj uczę się dzień przed i zazwyczaj mam 5 :)

    Zachęcam do zaobserwowania a także do skomentowania mojego bloga a na pewno się odwdzięczę !
    Pozdrawiam !
    ZAPRASZAM - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W liceum niestety tak nie ma uwierz mi. SZczególnie w liceum na wysokim poziomie nauczania.

      Usuń
  7. Ja bardzo lubię wypisywać sobie najważniejsze informacje - głównie przydaje mi się to do historii, geografii. Porządek na biurku jest na pewno istotny, choć ja i tak zazwyczaj wybieram dywan, haha! Zachęciłaś mnie do posprzątania na swoim biurku - na twoim jest wszystko pięknie uporządkowane :) + zaobserwowałam :)
    Życzę miłego wieczoru!

    Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne rady, mi w nauce zawsze pomagają notatki:)
    http://vivi-vivii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatne rady, choć w moim przypadku zawsze wszystko jest na ostatnią chwilę ;D

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.