4 maja 2017

Czy liceum zmienia ludzi?


Dzisiaj przychodzę do Was z postem dotyczącym różnic między gimnazjum a liceum oraz o zmianie mojego zachowania, która nastąpiła w szkole średniej. Uczęszczam co prawda do pierwszej klasy liceum, ale uważam, że już mogę wypowiedzieć się o nim, bo jednak spędziłam w nim już ponad 8 miesięcy.

Pewność siebie 

Po kilku miesiącach bycia uczniem szkoły średniej wydarzyło się coś czego nie spodziewałam się w gimnazjum. Zyskałam pewność siebie. Zaczęłam się malować, przywiązywać większą wagę do swego wyglądu, zachowania i sposobu bycia. Przestałam się bać wyrażać swojego zdania. Teraz otwarcie mówię to co myślę. W gimnazjum było to dla mnie nierealne, bo tylko popierałam większość, a to błąd, bo byłam marionetką bez swojego własnego zdania, a tak naprawdę każdy ma swoje poglądy i nie powinniśmy bać się nimi dzielić. Szkoda, że doszło to do mnie dopiero w liceum, ale lepiej później niż wcale. Tak naprawdę wkroczenie w mury szkoły średniej sprawiło, że poczułam się bardziej dorosło, ale w pozytywnym znaczeniu tego słowa. Zaczęłam pracować nad swoim wysławianiem się, przez co moje wypowiedzi są naprawdę dużo bardziej przemyślane i poprawne niż w gimnazjum. Tutaj zrozumiałam, że zaraz będę dorosła i powinnam zacząć powoli o tym myśleć, a nie być wiecznym dzieckiem. 

Planowanie przyszłości

To tutaj tak naprawdę zaczęłam myśleć o swojej przyszłości. Zrozumiałam, że nie jest ona tak odległa jak to początkowo mi się wydawało. Szybko doszło do mnie, że nim się obejrzę, a będę pisać maturę i wybierać studia. I wtedy zaczęłam się tak naprawdę uczyć, bo w gimnazjum miałam bardzo dobre oceny, ale nic mnie to nie kosztowało, bo mało się uczyłam. Jednak w liceum jestem zmuszona się dużo uczyć, jeśli mi zależy, bo jednak jestem w najlepszym liceum w powiecie i tutaj już każdy myśli poważnie o swojej przyszłości. Zrozumiałam, że chcę osiągnąć wiele i będę dążyć i planować po kolei co chcę osiągnąć. I tak oto mam pewne plany co do kierunku studiów, zawodu. Mam nadzieję, że moja ciężka praca zaowocuje w przyszłości, bo nie zamierzam się poddać.



Utworzenie bloga

I tutaj też nastąpił przełom w  mojej małej pasji jaką jest pisanie. Tak moją pasją jest pisanie, a mimo to jestem na biol-chemie, bo nie wyobrażam sobie innego profilu, bo kocham moje rozszerzenia i wszystko co się z nimi wiążę, a na humanie najzwyczajniej w świecie umarłabym z nudów, szczególnie na historii. Nie odbiegając od tematu lubię pisać, tworzyć. Postanowiłam więc założyć bloga, ale na poważnie. Miałam w gimnazjum kilka podejść, ale szybko kończyły się po napisaniu 2-3 postów. Teraz obiecałam sobie, że nie poddam się tak łatwo i postaram się pogodzić szkołę średnią, naukę rozszerzeń z prowadzeniem bloga, bo jednak muszę relaksować się  po szkole, żyjąc samą nauką szybko bym zwariowała. I tak właśnie mam swój własny skrawek miejsca w internecie i póki co nie zamierzam go usuwać. Jest dużo lepszych bloggerek. Zdaję sobie z tego sprawę, ale po co mam rezygnować z tego sprawia mi przyjemność tylko dlatego, że są ode mnie lepsi? Nie da się być we wszystkim najlepszym. I nie dążę już do tego, że mam być najlepsza i koniec. Oczywiście staram się doskonalić swoje umiejętności i daję z siebie wszystko, ale fakt, że są ode mnie lepsi nie zniechęca mnie jak kiedyś, a wręcz przeciwnie - motywuje.


Odpowiedź na moje pytanie zawarte w tytule postu brzmi TAK! Uważam, że liceum zmienia ludzi. Ja uległam zmianie już w pierwszej klasie, ale uważam, że to pozytywna zmiana, bo dorastam. Zrozumiałam swoje błędne rozumowanie i szybko je poprawiłam. Nie chcę stać w miejscu i być wiecznie tą szarą myszką. Kiedyś pora się otworzyć i właśnie dzięki szkole średniej nie boję się wymiany poglądów czy nawet ostrej wymiany zdań jeśli ktoś mnie obraża. Nie daje sobie wejść na głowę, ale to nie oznacza, że tylko moje zdanie się liczy. Liczę się ze zdaniem innych, ale też mam swoje. Nie wyzywam innych, gdy mają inne zdanie, ale też nie pozwalam się obrażać, gdy mam inne zdanie, bo każdy zasługuję na szacunek.


UDOSTĘPNIJ TEN POST

19 komentarzy :

  1. Misial ten post jest świetny i dzięki niemu uświadomiłam sobie że powinnam bardziej walczyć o to czego ja potrzebuje, a nie o to żeby uszczęśliwić swoim wyborem innych - Dziękuję Ci za to <3 pamiętaj to twoje szczęście jest priorytetem a nie innych:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post! Ja dopiero myślę nad wybraniem liceum, bo jeszcze tkwię w gimnazjum, ale cieszę się, że zaszły u ciebie takie zmiany, szczególnie jeśli chodzi o pewność siebie. :) No i super, że zmiany są jak najbardziej pozytywne! Oby tak dalej.

    shiirox.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wesołej majówki, miło spędzonego czasu Kochana!


    Obserwuję i liczę na to samo :*

    Za komentarz odwdzięczam się trzema komentarzami :)

    http://www.sandrakopko.com/2017/04/fishnet-tights.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze liczba obserwatorów się nie zmieniła, a po drugie cenie sobie obserwacje od ludzi, którym naprawdę podoba się mój blog, a nie od tych co liczą na rewanż. Twój komentarz to spam, którego nie toleruje i jeśli masz tak bezsensownie komentować to nie rób tego wcale. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Dominika, szacunek za ten komentarz!

      Usuń
  4. Ja na szczęście etap edukacji mam już za sobą :-) Myślę że bez względu na rodzaj szkoły w pewnym wieku zmienia się myślenie o życiu itp, co prawda nie u wszystkich,bo niektórzy dorastają później albo wcale... Pozdrawiam cię serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo dobrze wspominam liceum! Chociaż gimnazjum też było świetne, to w liceum tak naprawdę zaczęłam oddychać pełną piersią ;)
    Dzisiaj już jestem 5 lat po maturze, ale czasami wciąż tęsknię za szkolną ławką ;)

    Również byłam na bio-chemie, ale od zawsze kochałam pisać :) Na szczęście (niestety tylko dla mnie :D ) mieliśmy baaardzo wymagającą polonistkę w LO, więc mogłam się wyżyć pisarsko ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w tym roku po raz drugi podchodzę do matury z chemii - zabrakło mi 2 punktów, żeby dostać się na medycynę. No cóż - oby w tym roku się poszczęściło :)!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że każda szkoła może na nas wpłynąć :)
    Też chodzę do pierwszej klasy liceum i myślę, że nauka w szkole średniej troszkę mnie zmieniła :D
    Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietny post! Ja idę do liceum dopiero za rok, ale bardzo miło się czytało ;) To fajnie, że tak bardzo się zmieniłas, zmieniło się podejscie do różnych spraw. To jest własnie piękne w życiu, że cały czas zmieniamy się i uczymy na własnych błędach ;) Pozdrawiam!

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. oj tak, liceum baaardzo zmienia ludzi, widze to po swoich znajomych :( eh szkoda...

    nowy post <3
    http://justemsi.blogspot.com/2017/05/the-2017-met-gala.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że dużo też zależy od znajomych z jakimi przebywamy i to jak postrzegamy liceum. Ja zmieniłam się raczej w pozytywny sposób. Tak przynajmniej uważam. :)

      Usuń
  10. Ja jestem jeszcze w gimnazjum, ale nie mogę się doczekać szkoły ponadgimnazjalnej :D
    https://jestem-folta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie liceum czeka w przyszłym roku, aczkolwiek nie sądzę, że zmienia ludzi o ile ktoś ma mocną osobowość i łatwo nie ulegnie wpływom kolegów.
    Aczkolwiek jestem pozytywnie nastawiona do szkoły ponadgimnazjalnej, mogę wybrać na których przedmiotach chcę się skupić co jest sporym plusem.
    Pozdrawiam!
    Haniko
    http://przygodyashley.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się tylko mówi, że nie zmienia, a jednak mimo wszystko każda szkoła nas zmienia. Zauważamy to dopiero po czasie. Zresztą tu nie chodzi tyle o znajomych co o całokształt. W liceum tak naprawdę dorastamy, stajemy się dorośli i nasze rozumowanie ulega zmianie, tak to już działa.

      Usuń
  12. Ja już jestem na studiach ;p
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja właśnie po wakacjach idę do liceum. ;)
    MÓJ BLOG - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie było tak samo z pewnością siebie. Skończyłam dopiero pierwszą klasę liceum, a już widzę różnicę pomiędzy liceum a gimnazjum. Zmiana na lepsze :D
    Pozdrawiam,
    Mój blog<-- zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.