2 sierpnia 2017

Blog z punktu widzenia bloggera


Blog wielu osobom kojarzy się ze stroną w internecie prowadzoną przez małolaty, które sklecą parę zdań, dodadzą kilka zdjęć i liczą na darmowe kosmetyki czy ubrania. Czy tak naprawdę ktoś z osób mających takie zdanie o bloggerach zastanowił się, jak wygląda blog z ich perspektywy?
Osobiście bloga założyłam z pasji i chęci dzielenia się z innymi swoimi przemyśleniami na dany temat. Dla mnie ten skrawek miejsca w internecie jest naprawdę ważny. Prowadzę go dla siebie, nie dla kogoś, nie dla współprac. Prowadzę go tak jak ja chcę i mimo, że go czasami zaniedbuję to pamiętam o nim. Nigdy nie mogłabym prowadzić bloga dla współprac, ponieważ nie sprawiałoby mi to radości, a wręcz przeciwnie - czułabym przymus do pisania, a to skutkowałoby niższą jakością zdjęć i treści. Na pewno są osoby, co mają bloga do współprac, ale nie mierzmy wszystkich jednakową miarą, bo jestem pewna, że większość blogów powstaje z pasji, a nie chęci darmowych kosmetyków czy ubrań.


Wbrew pozorom blog wymaga wiele pracy. Trzeba wymyślić ciekawy temat, przelać nasze myśli na laptopa, zrobić ładne zdjęcia, które wymagają dobrego i dosyć drogiego sprzętu. To wszystko wymaga czasu, naszego czasu, który moglibyśmy zagospodarować inaczej. Wam przeczytanie posta zajmuje kilka minut, a nam przygotowanie jego kilka godzin. To jest spora różnica. Nie piszę tego by się wyżalić ile czasu zajmuję napisanie dobrego postu, zrobienie i obrobienie zdjęć. Piszę, bo chcę co niektórym pokazać, że to nie jest takie proste jak by się wydawało. Zanim założyłam bloga to sama myślałam, że napisanie postu zajmuję chwilkę, ale szybko przekonałam się, że się myliłam.



UDOSTĘPNIJ TEN POST

12 komentarzy :

  1. Mam dosłownie takie samo zdanie jak ty, ostatnio nawet sama o tym u siebie napisałam :3
    obserwuję i zapraszam do siebie :*

    http://ink-your-think.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. No no fakt pisanie bloga jest czasochłonne ale uwielbiam te pocieche z dobrego napisanego tekstu :)

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. To co napisała koleżanka to święta prawda, szkoda tylko że w internecie pojawia się coraz więcej dziadowskich blogów różnego rodzaju. Sam się muszę przyznać, że jestem amatorem i szanuję pracę każdego co choć odrobinę serca włożył w swoją pracę. Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Tobą w 100%. Jest wiele blogów, które nastawione są wyłącznie na zarabianie czy współpracę, ale są także te tworzone z pasją, dla których nie to jest najważniejsze, a co najwyżej jest dodatkiem. Te drugie są najlepsze i fajnie się do nich wraca. Bardzo fajnie piszesz, a Twoje fotografie to kosmos! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeden post wymaga ogromu pracy,ja z reguły przeznaczam sobie jeden dzień na zrobienie wpisu.Jeżeli chodzi o tworzenie bloga tylko dla współprac,to niestety teraz dosyć powszechne zjawisko.Obserwuję :)
    chemiczna-pilotka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. To co ludzie myślą o blogach i blogerach jest nie istotne. Nie zmieni to faktu, że blogger- jest już zawodem, a blog- pracą. Ja swojego bloga założyłam 4 lata temu, ale nie był to mój pierwszy blog. Bloguję 8 lat i nie wyobrażam już sobie życia bez bloga. To moje uzależnienie, największa pasja, coś co daje mi radość :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się z tobą,problem w tym że to jak się postrzega blogerów jest również winą ich samych...Jest wiele blogów tzw komercyjnych i robionych typowo pod publiczkę co psuje opinię reszcie... Dla mnie blog jest pasją i możliwością wyrażenia siebie,w pewnym sensie uzależnieniem,ale nie traktuję go jako maszynki do zarabiania kasy albo do ściągania jak największej liczby ludzi których i tak nie interesuje co chce przekazać...

    OdpowiedzUsuń
  8. Blog to pasja i jeśli ktoś nie robi tego dla pasji to już nie jest to blogiem. Blog powinno być odskocznią. Czymś Naszym - co my tworzymy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się z tobą i mam takie same zdanie

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie :) Nie da się stworzyć niczego dobrego na blogu bez pasji :) Posty pochłaniają czas, wymagają od nas wiele pracy.
    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, your blog is amazing! I love it! xx
    Would you like to follow each other? If yes, please follow me on the my blog and let me know in the comments of my newest posts.
    I would be a glad! <3

    I following you!#112
    Have a great day!

    www.cleopatrassecret.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Napisanie posta zajmuje naprawdę sporo czasu, jeżeli nie posiada się weny, ponieważ bywają takie momenty, że wiemy co dokładnie chcemy napisać. Żeby zrobić ładne zdjęcia nie zawsze trzeba mieć drogi sprzęt, aczkolwiek trzeba przyznać, że zdjęcia są czasami lepszej jakości ;) Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.